טרנדיםמיסטיקהקורס אסטרולוגיה
מאמרים חמים

מדריך קריאת מפת לידה אסטרולוגית.

הכנסנו את הנתונים למחשבון מפת הלידה, קיבלנו תרשים עם כמה ציורים, אבל איך קוראים מפת לידה אסטרולוגית? איך נתרגם את מפת הלידה למידע ממשי? מדריך מקוצר לאסטרולוג המתחיל

מה זה בעצם המזל שלנו ואיך הוא נקבע?

את מפת השמים כפי שהם נראים מכדור הארץ מחלקים ל-12 גזרות שוות, בכל גזרה שכזאת ישנה קבוצת כוכבים בולטת יותר.
עוד מימי קדם לקבוצות כוכבים אלו נתנו שמות מאפיינים, על פי צורה ועולם תרבותי מקומי, אלו למעשה 12 המזלות, היו גלגולים בדרך עד לקביעת השמות הסופיים, אבל לא הרבה השתנה מאז.

ההבדל בין המזל האסטרולוגי שלנו למפת הלידה

המזל שלנו הוא למעשה מיקומה של השמש בגזרה מסוימת בשמים כפי שהייתה בזמן הלידה, זה לא שהשמש ממש זזה כזכור, אבל מזווית כדור הארץ כל הכוכבים מקיפים אותנו, זזים בקצב כזה או אחר בהתאם למרחקם מכדור הארץ. השמש כאמור נמצאת בכל גזרת מזל כחודש ומשם נגזר מזלנו.

אנחנו לא לבד על המפה, עוד מימי קדם נצפו משמי כדור הארץ כוכבי לכת נוספים, בעיקר אלו הקרובים אלינו יחסית שלרבות הימים היו אלו שהוגדרו כחלק ממערכת השמש ועל כן, על פי האסטרולוגיה מהווים אלו חלק חשוב בהגדרת הפרופיל האסטרולוגי של כל אדם (אגב, לא רק לאנשים יש פרופיל אסטרולוגי, גם בעלי חיים, מדינות, אירועים וכולי..).

מפת הלידה שלנו היא למעשה פרופיל מורחב, אנו מתייחסים לנקודה ספציפית בכדור הארץ, ביום ובשעה ואיך נראתה מפת פני השמים ממקום ובזמן זה. מלבד השמש הנמצאת כחודש בכל גזרה, אנו לוקחים בחישוב גם את כוכב מרקורי (חמה) הקרוב לשמש ומסלולו בשמי כדור הארץ דומה, אחריו ונוס, אנחנו (לא נחשב), מארס, יופיטר, סאטורן, אוראנוס, נפטון ופלוטו.

ככל שהכוכב יותר קרוב לכדור הארץ קצב התנועה שלו מגזרה לגזרה יותר גבוה וחשיבותו בשקלול המפה גדלה בהתאם. מלבד כוכבי הלכת אנו גם מכניסים למשוואה את הירח, מכיוון שהוא סופר קרוב אלינו הוא ינוע בכל גזרה כיומיים וחשיבותו במפה גבוהה ביותר.

סימני המזלות וכוכבי הלכת

הבנת מפת לידה

פרשנות נכונה של מפה אסטרולוגית תעשה על ידי הכרת הצירים הראשיים המניעים את המפה (לדוגמא מזל שור עם השפעות של טלה ודגים), לאמוד על יחסי כוחות אלו, כמה דומיננטי כל היבט, בהקשר לחשיבות הכוכב וכיצד תומכים ההיבטים האחרים במפה בהיבט זה, האם בהקשר חיובי או כזה בהקשר שלילי (הקשר חיובי לדוגמא היא המצאות השמש במזל אריה מזל אש ואילו מארס נמצא במזל טלה, אף הוא מזל אש, היבט שלילי ימקם את מארס במזל עקרב השייך למזלות המים ואשר אינו מייצר הרמוניה עם זו של מזל האש).

הפרשנות המוצגת באתר זה לוקחת כמקרה אבסולוטי כל היבט במפה כאשר הוא עומד בעינו עצמו ללא השפעה מהיבטים אחרים במפה, לעיתים היבטים מסוימים יכולים להחליש או להעלים תכונות מסוימות של היבט אחר או לחילופין דווקא לחזקם. כדאי לשים חשיבות גבוהה לאופק ולמיקומו של הירח, האופק מתחלף כל שעתיים והירח שוהה בכל גזרה כיומיים, השינויים התכופים במיקומם משפיעים רבות על מפת הלידה ומייחדים את בעליה.

אל חישוב מפת לידה

סדר מומלץ לקריאת מפת לידה אסטרולוגית

שלב 1 – סריקה ראשונית וסידור אלמנטים

נעבור על המפה ברפרוף, נסתכל על דברים שבולטים לנו במפה כמו ריכוז מסוים של כוכבים בבתים או זוויות בולטות בין כוכבים, שימו לב לאופק המתקבל ואיתו גם סידור המזלות בבתים השונים.
מומלץ להתחיל בהכנת טבלה המסכמת את מיקומם של הכוכבים במזלות ובבתים.

שלב 2 – המזלות המארחים

עכשיו נתייחס לכוכבי הלכת והמזלות השונים המארחים אותם, נתחיל מהחשוב ומטה, שמש, ירח, אופק, מרקורי, ונוס ומארס. אלו הכוכבים וההיבטים המשפיעים ביותר על המפה שלנו, אחריהם יגיעו הכוכבים הסביבתיים, התקופתיים, השפעתם היא על תקופה של זמן ועל כל אלו שנולדו באותו תקופה ועל כן מציינים נטייה של דור, יופיטר, סאטורן, אוראנוס, נפטון ופלוטו, שהאחרון המרוחק ביותר כבר שוהה בכל גזרת מזל כ-14 שנים.
בדוגמא שלפנינו, מפת הלידה של מדונה, ילידת מזל אריה עם ירח, אופק ומרקורי במזל בתולה, ונוס באריה ומארס בשור.

שלב 3 – יחסי הכוחות בין המזלות והיסודות

לאחר שבדקנו היכן כל כוכב ממוקם אנו נאמוד על השפעתו אל מול הציר המרכזי שלנו (השמש), האם מיקומו במזל מסוים תומך או מפריע ובאיזו מידה, באותה בדיקה נשים לב לריכוזי היסודות במפה (אש, מים, אויר, אדמה) ואיכויות (קבוע, פעיל ומשתנה) גם אלו בהשוואה למזל השמש.

דוגמת מפת הלידה של מדונה
אצל מדונה, ילידת מזל אריה, מזל האש ואיתה גם ונוס באותה גזרה אל מול יסוד האדמה הדומיננטי במפה שלה כאשר גם האופק, הירח ומרקורי נמצאים במזל בתולה ומארס במזל שור, שניהם שייכים לקבוצת מזלות האדמה, הכח המרכזי במפה של מדונה הוא השילוב של הכוחניות, ההתפרצות וההתלבטות של האש אל מול המציאות, היציבות וההקפדה על אסתטיות חיצונית של הבתולה והשור. האריה והשור שניהם משתייכים לקבוצת המזלות היציבים, ממולם עומדת הבתולה השייכת למזלות המשתנים, הציר המרכזי של מדונה כשייכת למזל אריה עדיין יציב, הוא מקבל תמיכה גם ממזל שור אבל הבתולה מכניסה את הגמישות ואיתה גם את חוסר היציבות, באיזון נכון כאשר הבסיס יציב אפשר לתעל את היכולות של הבתולה בצורה חיובית להשגת מטרות שהאריה היציב מתקשה לפעול בהם (בעיקר בתחום התקשורת וראיית הפרטים הקטנים), באיזון רע הבתולה תגרום לאריה לאבד את היציבות שלו, להיות מוטרד יותר מכל דבר קטן ותגביל את שמחת החיים, האופטימיות והצבעוניות.

שלב 4 – בתים מארחים

לאחר שלב 3 אנו כבר מקבלים תפיסה ברורה לגבי אופי המפה והצירים המרכזיים המניעים את בעליה, השלב הבא הוא בדיקת הבתים, כוכבי הלכת ושאר גורמי השמים יפוזרו במפת הלידה בהתאם לגזרת המזל בו הם שהו בשעת הלידה, הבתים במפה קבועים בתפקידם אך משתנים גם הם ממזל למזל בהתאם לתנועת השמים (וכמו האופק, בכל שעתיים מזל אחר ישהה בכל גזרה).
הבדיקה הראשונה תתמקד בהשפעתו של המזלות על הבתים השונים.

דוגמת מפת הלידה של מדונה
במפת הלידה של מדונה בית 12 יושב ברובו בגזרת מזל אריה, בית הפחדים, ההתמכרויות, החלומות והמיסטיקה או בית מזל דגים, בית המנוגד בתפיסת ה-"ללא מעצורים" והמוחצנות של האריה, כזו שלעיתים לא רואה אחרים בדרך, המיקום הזה של אריה בבית זה יגביר את הצד החמלתי והרגשי של הדגים, סוג של תחנת מעצר לאריה אבל כזאת שמכניסה גם עומק.

הבדיקה השנייה תהייה למיקומם של כוכבי הלכת בבתים, תחת התפיסה כי מיקום של כוכב לכת בבית מסוים מדגיש את השפעת הצד שהבית הזה מייצגת בחייו של האדם, ריבוי כוכבים בבית אף יותר, אך שימו לב זה שהצד מודגש לא מעיד בהכרח על הדגשה חיובית וכן ריבוי כוכבים יכול בין  היתר ליצור קונפליקט בתחום הזה עקב חוסר הרמוניה שיכולה להיווצר בין כמה כוכבי לכת עם צרכים מנוגדים.

דוגמת מפת הלידה של מדונה
אנו חוזרים לבית 12, זהו הבית המודגש במפת הלידה של מדונה בגלל ריבוי הכוכבים בו, בית זה "מארח" את השמש, מרקורי, אורנוס ופלוטו וזהו היבט בהחלט לא פשוט במפה בגלל אופיו של הבית המכניס פחדים מאותן התכונות שהכוכב המתארח מייצג כך לדוגמא מרקורי המייצג את התקשורת במיקום זה יכניס היבט של חוסר אמון בדברי אחרים ואינטואיציות לא בהכרח נכונות, מצד שני בית 12, בית הדגים הוא בית מאוד מיסטי וכוכבים המתארחים בבית זה יכניסו פן מיסטי מלווה בדמיון רב אל תפקודם ומיקומו של מרקורי, כוכב התקשורת והחשיבה ינסה להתמקד בתחומים אלו גם בצורה בה הוא סופג ולומד מידע חדש, מגובה בשמש ובפלוטו ולא סתם שמדונה עברה בקריירה שלה הרבה מהפכות דתיות.

שלב 5 – יחסים במפת הלידה

כעת נעבור לבדוק את היחסים (אספקטים) הנוצרים בין האלמנטים השונים במפה, אלו נוצרים כאשר כוכב נמצא בזויות אבסולוטית ספציפית לכוכב אחר, כאשר אנו מחלקים את הזוויות להרמוניות ודיסהרמוניות ולכאלו בעלי השפעה חזקה יותר וחלשה. זווית הרמונית נוצרת בדרך כלל בין שני אלמנטים במפה השוהים במזלות בעלי קשר חיובי אחד כלפי השני (מזל זהה, יסוד זהה או בחיבור בין אוויר לאש או מים לאדמה), זווית שלילית תיווצר במקרה ההפוך.

אנו רוצים להגיד שעודף זוויות שליליות מעיד על קשיים באופייו של האדם ואכן זה כך, אך גם במקביל זה מעיד על מורכבות ועל יכולת התמודדות טובה יותר עם קשיים מאחד לו יש בעיקר זוויות חיוביות במפה.

אספקטים במפת הלידה

רשימת היחסים לא קטנה וכדאי שנעשה בה גם סדר, שימו לב לזוויות החשובות יותר בסדר יורד כמו בטבלה, יש גם לשים לב מי הכוכבים המעורבים, אספקט דיסהרמוני שבו השמש ומארס מעורבים יהיה חזק יותר מכזה בין השמש ונפטון ובטוח יותר מזה בין אוראנוס לנפטון.

דוגמת מפת הלידה של מדונה
וכמו במפת לידה שגרתית, גם מפת הלידה של מדונה מכילה ריבוי אספקטים הרמונים לצד דיסהרמוניים, בתרשים המפה קל להבחין בכמה כוכבים או נקודות במפה שמהן נוצרים רוב האספקטים, שניים מהם הם הכוכבים מארס וסאטורן, שניהם נמצאים יחסית במיקום מבודד ממרבית הכוכבים החשובים במפה ובמיקומם זה יוצרים ביתר קלות אספקטים לכוכבים בקבוצה. מארס שוהה במזל שור ובמיקומו הוא יוצר זוית מרובעת דיסהרמונית על השמש באריה, שני מזלות יציבים בשני יסודות (אש ואדמה) לא הרמוניים, גם הזוית הנוצרת אינה חיובית ועל כן מקשה על תפקודו של מארס אל מול ה-"אני" של השמש והפוך. לעומת זאת הירח שכבר נמצא עמוק יותר בגזרת מזל בתולה נותן אספקט הרמוני אל מול מארס בזוית 120 (משולש) שעוזרת לשני הכוכבים במקביל, הדחפים והרצונות הפנימיים של הירח מגיעים לידי ביצוע ביתר קלות כאשר מארס פועל בזוית הרמונית לירח.

שימו לב בדוגמא זו אמנם מצאנו הקשר בין שני מזלות לבין האספקט שנוצר בינהם – ירח בבתולה בזוית של 120 מעלות אל מול מארס בשור אך לא בהכרח מיקומם של שני הכוכבים במזלות "טהורים" יוצרת את האספקט אלא הזוית המדויקת בין שני הכוכבים פלוס מינוס מספר מעלות בודדות.

שלב 6 – סיכומים

הגיע הזמן לסיכומים, אפשר כמובן להמשיך לחפש עוד פרטים, היבטים ואלמנטים, אבל גם שלב זה נותן לנו תפיסה די מלאה על בעל המפה.
בשלב זה נחזור שוב על מה שלמדנו מהמפה ונתחיל לחשב יחסים, נבדוק האם הצירים המרכזיים שמצאנו בהתחלה שמרו על מקומם ואיך כעת הם מוגדרים, מהם הענפים היוצאים מהם ואלו ענפים גדלים לצידם עצמאית והאם הם חונקים או תומכים בציר המרכזי. נסכם את יחסי המזלות השונים, את הבתים בהשוואה לצירים המרכזיים ונחבר את כל מה שעוד למדנו.
כדי לא להתבלבל מעודף המידע, כדאי לערוך סיכום בחלוקה לפרקים על פי צדדים שונים באופיו של האדם לדוגמא "בעסקים" "בנישואין" "משפחה" וכולי.. (אפשר להתבסס על 12 הבתים ותפקודם כנושאים לעריכת הסיכום).

פרסומת

תומר גילת

מנהל ועורך ראשי באתר לאב און, עוסק באסטרולוגיה ומיסטיקה משנת 1999, כתב דיגיטלי באתרי מיסטיקה, מוזיקה ותרבות עכשווית. מנהל קראייטיב ועיצוב מוצר, צלם מוזיקה ואומן.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button