אסטרולוגיהטרנדים
מאמרים חמים

חישוב מפת לידה וניתוח אסטרולוגי אישי

חישוב מפת לידה אסטרולוגית עם פירוש להיבטים האסטרולוגיים העיקריים במפת הלידה

מחשבון מפת לידה אסטרולוגית

יש להקליד את פרטי תאריך הלידה שלכם ומאוד רצוי לברר גם את שעת הלידה לניתוח מקיף המכיל גם את האופק ואת מיקומי הכוכבים בבתי מפת לידה.

תאריך לידה
שעת לידה

שעת לידה לא ידועה*

אזור זמן:

אנא וודאו כי אזור הזמן שהתקבל הוא הנכון, אם לא, ניתן להחליפו בעיר קרובה אחרת

בהעדר שעת לידה מדויקת המפה תחושב לפי צהריי אותו היום ואינה תיקח בחשבון את מיקומי הכוכבים בבתים.

מחשבוני אסטרולוגיה נוספים

כולנו יודעים איזה מזל אנחנו, מידע אוניברסלי שכזה, כמה ימים לפני סוף החודש, סופרים חודש קדימה פלוס מינוס ועוברים למזל הבא, (ביהדות אגב מזלות נקבעים על פי החודשים העבריים במלואם). מתוכנו, מעטים יודעים מעבר למזל השמש שלהם, חלק שמעו על מזל האופק שלהם, לפעמים על הירח, אבל באמת רובנו מתייחסים לפרופיל האסטרולוגי האישי שלנו כשייך לאחד מ-12 קבוצות, קצת כללי אבל גם בזה יש משהו.

מפת הלידה האסטרולוגית מתייחסת לנקודה בזמן ואל פני השמיים כפי שהם נראו מאותה נקודה על פני כדור הארץ, כאשר השמש ביחד עם שאר כוכבי הלכת קובעים את אופיו האסטרולוגי של אותו אדם, להרחבה עיינו במדריך לקריאת מפת לידה

מדריך מקוצר לקריאת מפת לידה אסטרולוגית

 את מפת השמים כפי שהם נראים מכדור הארץ מחלקים ל-12 גזרות שוות, בכל גזרה שכזאת ישנה קבוצת כוכבים בולטת יותר, עוד מימי קדם לקבוצות כוכבים אלו נתנו שמות מאפיינים, על פי צורה ועולם תרבותי מקומי, אלו למעשה 12 המזלות, היו גלגולים פה ודרך עד לקביעת השמות הסופיים, אבל לא הרבה השתנה מאז.

המזל שלנו הוא למעשה מיקומה של השמש בגזרה מסוימת בשמים כפי שהייתה בזמן הלידה, זה לא שהשמש ממש זזה כזכור, אבל מזווית כדור הארץ כל הכוכבים מקיפים אותנו, זזים בקצב כזה או אחר בהתאם למרחקם מכדור הארץ. השמש כאמור נמצאת בכל גזרת מזל כחודש ומשם נגזר מזלנו.

אנחנו לא לבד על המפה, עוד מימי קדם נצפו משמי כדור הארץ כוכבי לכת נוספים, בעיקר אלו הקרובים אלינו יחסית שלרבות הימים היו אלו שהוגדרו כחלק ממערכת השמש ועל כן, על פי האסטרולוגיה מהווים אלו חלק חשוב בהגדרת הפרופיל האסטרולוגי של כל אדם (אגב, לא רק לאנשים יש פרופיל אסטרולוגי, גם בעלי חיים, מדינות, אירועים וכולי..).

מפת הלידה שלנו היא למעשה פרופיל מורחב, אנו מתייחסים לנקודה ספציפית בכדור הארץ, ביום ובשעה ואיך נראתה מפת פני השמים ממקום ובזמן זה. מלבד השמש הנמצאת כחודש בכל גזרה, אנו לוקחים בחישוב גם את כוכב מרקורי (חמה) הקרוב לשמש ומסלולו בשמי כדור הארץ דומה, אחריו ונוס, אנחנו (לא נחשב), מארס, יופיטר, סאטורן, אוראנוס, נפטון ופלוטו.

ככל שהכוכב יותר קרוב לכדור הארץ קצב התנועה שלו מגזרה לגזרה יותר גבוה וחשיבותו בשקלול המפה גדלה בהתאם. מלבד כוכבי הלכת אנו גם מכניסים למשוואה את הירח, מכיוון שהוא סופר קרוב אלינו הוא ינוע בכל גזרה כיומיים וחשיבותו במפה גבוהה ביותר.

מפת הלידה מבוססת על מפת פני השמים כפי שנראו מנקודה מסוימת בכדור הארץ בזמן ספציפי, להלן מיקום ותאריך הלידה של בעל המפה.

בעזרת נתונים מתמטיים ניתן לחשב בראיה לאחור (וגם לעתיד) את מיקומה של השמש, הירח ושאר כוכבי הלכת וגורמי השמיים המרכיבים את מפת הלידה, את מיקומם של גורמי שמיים אלו ב-12 הגזרות השונות (בהקבלה ל-12 המזלות) וכן בזוויות הנוצרות בין הכוכבים ומכאן בהשפעה שלהם אחד על השני ועל המפה כולה.

בעמוד זה תוכלו למצוא מחשבון ליצירת מפת לידה אסטרולוגית, על מנת שתוכלו לקבל נתונים מדויקים אתם מתבקשים מלבד תאריך הלידה גם להכניס את שעת הלידה ואת העיר בה נולדתם.
לאחר שהמערכת תאשר את הנתונים כפתור החישוב יהפך לוורוד ולחיצה עליו תחשב ותציג את המפה ולאחריה מידע על ההיבטים העיקרים במפת הלידה שלכם.

פרשנות נכונה של מפה אסטרולוגית תעשה על ידי הכרת הצירים הראשיים המניעים את המפה (לדוגמא מזל שור עם השפעות של טלה ודגים), לאמוד על יחסי כוחות אלו, כמה דומיננטי כל היבט, בהקשר לחשיבות הכוכב וכיצד תומכים ההיבטים האחרים במפה בהיבט זה, האם בהקשר חיובי או כזה בהקשר שלילי (הקשר חיובי לדוגמא היא המצאות השמש במזל אריה מזל אש ואילו מארס נמצא במזל טלה, אף הוא מזל אש, היבט שלילי ימקם את מארס במזל עקרב השייך למזלות המים ואשר אינו מייצר הרמוניה עם זו של מזל האש).

הפרשנות המוצגת באתר זה לוקחת כמקרה אבסולוטי כל היבט במפה כאשר הוא עומד בעינו עצמו ללא השפעה מהיבטים אחרים במפה, לעיתים היבטים מסוימים יכולים להחליש או להעלים תכונות מסוימות של היבט אחר או לחילופין דווקא לחזקם. כדאי לשים חשיבות גבוהה לאופק ולמיקומו של הירח, האופק מתחלף כל שעתיים והירח שוהה בכל גזרה כיומיים, השינויים התכופים במיקומם משפיעים רבות על מפת הלידה ומייחדים את בעליה.

שלב 1
נעבור על המפה ברפרוף, נסתכל על דברים שבולטים לנו במפה כמו ריכוז מסוים של כוכבים בבתים או זוויות בולטות בין כוכבים, שימו לב לאופק המתקבל ואיתו גם סידור המזלות בבתים השונים.

שלב 2
עכשיו נתייחס לכוכבי הלכת והמזלות השונים המארחים אותם, נתחיל מהחשוב ומטה, שמש, ירח, אופק, מרקורי, ונוס ומארס. אלו הכוכבים וההיבטים המשפיעים ביותר על המפה שלנו, אחריהם יגיעו הכוכבים הסביבתיים, התקופתיים, השפעתם היא על תקופה של זמן ועל כל אלו שנולדו באותו תקופה ועל כן מציינים נטייה של דור, יופיטר, סאטורן, אוראנוס, נפטון ופלוטו, שהאחרון המרוחק ביותר כבר שוהה בכל גזרת מזל כ-14

שלב 3
לאחר שבדקנו היכן כל כוכב ממוקם אנו נאמוד על השפעתו אל מול הציר המרכזי שלנו (השמש), האם מיקומו במזל מסוים תומך או מפריע ובאיזו מידה, באותה בדיקה נשים לב לריכוזי היסודות במפה (אש, מים, אויר, אדמה) ואיכויות (קבוע, פעיל ומשתנה) גם אלו בהשוואה למזל השמש.

שלב 4
לאחר שלב 3 אנו כבר מקבלים תפיסה ברורה לגבי אופי המפה והצירים המרכזיים המניעים את בעליה, השלב הבא הוא בדיקת הבתים, כוכבי הלכת ושאר גורמי השמים יפוזרו במפת הלידה בהתאם לגזרת המזל בו הם שהו בשעת הלידה, הבתים במפה קבועים בתפקידם אך משתנים גם הם ממזל למזל בהתאם לתנועת השמים (וכמו האופק, בכל שעתיים מזל אחר ישהה בכל גזרה).
הבדיקה הראשונה תתמקד בהשפעתו של המזלות על הבתים השונים, כך לדוגמא אם בית 3, בית התקשורת נמצא כרגע בגזרת אריה זה יעיד כי הפן התקשורתי בחייו של האדם יעשה תחת רצון לתהילה ויוקרה וילווה בדרמתיות מסוימת.
הבדיקה השנייה תהייה למיקומם של כוכבי הלכת בבתים, תחת התפיסה כי מיקום של כוכב לכת בבית מסוים מדגיש את השפעת הצד שהבית הזה מייצגת בחייו של האדם, ריבוי כוכבים בבית אף יותר, אך שימו לב זה שהצד מודגש לא מעיד בהכרח על הדגשה חיובית וכן ריבוי כוכבים יכול בין  היתר ליצור קונפליקט בתחום הזה עקב חוסר הרמוניה שיכולה להיווצר בין כמה כוכבי לכת עם צרכים מנוגדים.

שלב 5
כעת נעבור לבדוק את היחסים הנוצרים בין האלמנטים השונים במפה, אלו נוצרים כאשר כוכב נמצא בזויות אבסולוטית ספציפית לכוכב אחר, כאשר אנו מחלקים את הזוויות להרמוניות ודיסהרמוניות ולכאלו בעלי השפעה חזקה יותר וחלשה. זווית הרמונית נוצרת בדרך כלל בין שני אלמנטים במפה השוהים במזלות בעלי קשר חיובי אחד כלפי השני (מזל זהה, יסוד זהה או בחיבור בין אוויר לאש או מים לאדמה), זווית שלילית תיווצר במקרה ההפוך.
אנו רוצים להגיד שעודף זוויות שליליות מעיד על קשיים באופייו של האדם ואכן זה כך, אך גם במקביל זה מעיד על מורכבות ועל יכולת התמודדות טובה יותר עם קשיים מאחד לו יש בעיקר זוויות חיוביות במפה.

שלב 6
הגיע הזמן לסיכומים, אפשר כמובן להמשיך לחפש עוד פרטים, היבטים ואלמנטים, אבל גם שלב זה נותן לנו תפיסה די מלאה על בעל המפה.
בשלב זה נחזור שוב על מה שלמדנו מהמפה ונתחיל לחשב יחסים, נבדוק האם הצירים המרכזיים שמצאנו בהתחלה שמרו על מקומם ואיך כעת הם מוגדרים, מהם הענפים היוצאים מהם ואלו ענפים גדלים לצידם עצמאית והאם הם חונקים או תומכים בציר המרכזי. נסכם את יחסי המזלות השונים, את הבתים בהשוואה לצירים המרכזיים ונחבר את כל מה שעוד למדנו.
כדי לא להתבלבל מעודף המידע, כדאי לערוך סיכום בחלוקה לפרקים על פי צדדים שונים באופיו של האדם לדוגמא "בעסקים" "בנישואין" "משפחה" וכולי.. (אפשר להתבסס על 12 הבתים ותפקודם כנושאים לעריכת הסיכום).

פרסומת

תומר גילת

מנהל ועורך ראשי באתר לאב און, עוסק באסטרולוגיה ומיסטיקה משנת 1999, כתב דיגיטלי באתרי מיסטיקה, מוזיקה ותרבות עכשווית. מנהל קראייטיב ועיצוב מוצר, צלם מוזיקה ואומן.

מאמרים קשורים

4 תגובות

  1. היי, תומר
    לגבי מזל האופק…. הצבתי תאריכים שונים להצבת מפה אסטרולוגית ובכל פעם מזל האופק יצא מזל אחד לפני המזל שהאופק שהיה ידוע לי… לדוגמא:לתאריך 14.11.1985 בשעה 19.10 קיבלתי במפות קודמות שהצבתי את התאריך שזה מזל עקרב עם אופק בתאומים…. לפי התוכנה שלך מזל האופק הוא סרטן . גם התאריך 7.10.1991 שעה 2.10 מזל מאזניים האופק בתוכנה שלך הוא אריה בעוד שבאחרות מזל בתולה. אשמח להתייחסות שלך.
    תודה

    1. היי אבלין,
      מבדיקה שערכנו באתר בהשוואה עם אתרים אחרים הנתונים שהתקבלו היו זהים, כלומר ב-14.11.85 בשעה שבע ועשרה בערב האופק הוא מזל סרטן, וכך גם לפי התאריך השני שציינת. לדעתנו ההבדלים שחווית במזלות האופק באתרים אחרים מתקשר למיקום הגאוגרפי של תאריך הלידה שכאמור משנה את מזל האופק (שזז כל שעתיים בין מזל למזל), כך לדוגמא אם התקבלה לך התוצאה של מזל עקרב עם אופק תאומים במקום אופק סרטן זה אומר שהמיקום הגאוגרפי בחישוב הזה יהיה באזור אנגליה (ששעון הזמן שלה מוגדר כזמן אפס, כאשר אנחנו בישראל נמצאים קדימה בפלוס 3 שעות GMT+3).

  2. האם תוכלו להוסיף אפשרות לחשב מפה לתינוקות קטנים שנולדו ב 2024?
    השנה הכי מאוחרת שמופיעה היא 2023…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button