קורס אסטרולוגיה

מארס ו-12 הבתים במפת הלידה

מה תפקודו של מארס במפת הלידה האסטרולוגית שלנו? איך כוכב הביצוע והפעולה משפיע על 12 הבתים האסטרולוגים ועל המפה האסטרולוגית כולה.

מארס הכוכב האדום, נמצא רביעי לשמש והכוכב לכת הקרוב ביותר אלינו. כמו עם מרבית כוכבי הלכת, שמו נלקח משמו של אל המלחמה הרומאי ובמקביל לכך במפת הלידה הוא המייצג את דרך הפעולה (ואת מזל טלה), את היכולת לבצע וגם כח פיזי. הסימול האסטרולוגי שלו הוא סימולו של הגבר וזאת בהיפוך לזה של כוכב ונוס עם סימול האשה. בעוד ונוס מייצג את הצד ההרמוני ואת הבית והרכוש, מארס הוא זה שיצא לקרב, השיג שלל, הרחיב את כוחו וחזר אל ונוס ואל ביתו.

את מפת הלידה עצמה נהוג לחלק כמו 12 המזלות גם ל-12 בתים בהקבלה ל-24 שעות היום כאשר כדור הארץ נע ללא הרף ומשלים סיבוב שלם ב-24 שעות, כלומר שעתיים לכל בית במפה ולכל מזל השוהה בה.

מארס במפת הלידה ביחד עם שאר גורמי השמים ממוקמים בכל מזל בהתאם לזמן שהייתו בו אך כל מזל עצמו נמצא בבית מארח למשך שעתיים עד השלמת הסיבוב השלם לאחר יום וכך במקביל מארס יתארח אף הוא עם המזל בו הוא שוהה בכל בית למשך שעתיים.

כאשר בית מסוים יארח את כוכב מארס אנו נצפה להדגשה מסוימת בתפקודו של כל בית, מארס מביא איתו את יכולת הביצוע, את האש והלהט של כוכב הקרב, הוא במיטבו כאשר הוא תוקף מהר, מבצע במהירות ובעצמה ועל כן מיקומו בבתים לא בהכרח ייטיב עם כולם בעיקר אלו שסבלנות (בית 2) או רכות (בית 4) היא הבסיס לתפקודם. כך לדוגמא אם מארס ימוקם בבית 3, בית התקשורת יביא עמו מארס את הצורך במחשבה ותקשורת מהירים, לא יהיה לו בהכרח כח לכאלו שמדברים לאט או לדיבורי סרק.

כאמור, יש לקחת היבט זה בתוך מערכת ההיבטים השונים של המפה ולשכללו בהתאם, האם ישנם גורמים המעודדים היבט זה או מתנגדים לו, מה סך הכוחות ועד כמה ההיבט הזה נמצא בודד במערכה ויכול באמת להשפיע.

מארס במפת הלידה בחלוקה לבתים:

מארס בבית 1

מיקומו האידאלי של מארס, בית 1 המייצג בתכונותיו את מזל טלה הנשלט בידי מארס, זהו היבט המוציא החוצה הרבה כח עצמה ודומיננטיות, חוסר סובלנות וגם אגרסיביות.

מארס בבית 2

זהו שילוב שמכניס עוצמה, ביצוע ואימפולסיביות (המגיעים ממארס – הטלה) אל תוך בית הנע לאט בשלווה והרמוניה ליצירת מקום חם ויציב, בית ורכוש. כאשר זה מבוצע ביתר מהירות ובדחף להשיג לא בהכרח התוצאות איכותיות מספיק לבסס את היציבות מהתמדה אליה הבית שואף.

מארס בבית 3

היבט זה מעיד על דומיננטיות תקשורתית, על קליטה ומחשבה מהירה היוצאים גם בקצב דיבור גבוה עם נימה אימפולסיבית, בעל היבט זה יכול בקלות מדהימה ליצור קשרים חברתיים חדשים ועל כן גם יבריק מעל אחרים כאשר יזרקו אותו לתוך סיטואציות חברתיות גדולות.

מארס בבית 4

מיקום מורכב בגלל ניגוד אינטרסים, בית 4, בית המשפחה, הירח, הסרטן, אחראי על מקום ההתכנסות של האדם, מקום בו הוא מרגיש בטוח בקרבת עצמו ואנשים הקרובים אליו בקשר דם כלומר חלק מבשרו וממנו. זהו האזור הרגיש, המושתת על נפש ואיזון דק בין המרכיבים כדי להגן מפגעי העולם החיצוני. כאשר מגיע כוכב מארס, דרך הפעולה, האש, הטלה, הכח המוחצן לתוך מקום כזה רגיש ייתכנו בקלות יותר שיבושים באיזון הפנימי והמשפחתי, החצנה של רגשות, פזיזות וכוחניות כלפי בני המשפחה מתוך רצון לחיזוק המבנה אך בו בעת כאן הוא מאבד את מהותו של הבית המקבל את חוזקו מביטחון פנימי.

מארס בבית 5

במיקום זה מארס כוכב האש מתארח בבית האריה, אף הוא שייך לאותו יסוד לוהט, בית זה המייצג את התשוקה של האדם, האהבה והילד הנצחי על משקה אנרגיה. זהו אחד שיכול לאהוב בבת אחת, בתשוקה בלתי ניתנת לריסון ועם המון להט בעיניים, כזה המתלהב במהירות מדברים חדשים וייחודיים או כאלו המכילים בתוכם אלמנט של סיכון או הרפתקה חד פעמית. וכאן המקום לדבר על החד פעמי הזה, כמו כל משקה אנרגיה יש את תהליך דעיכת הסוכר בדם, ככל שהריגוש היה יותר גבוה כך הוא גם יהיה יותר קצר והנטישה תהיה יותר דרסטית.

מארס בבית 6

מארס מייצג את דרך הפעולה, את הביצוע המונע מדחפים ותשוקות, הוא תוקף את המטרה במהירות נחישות ועצמה ומבצעה. לעומתו בית 6, בית הבתולה, בית אדמה שמבוסס על מחשבה מתוכננת וזהירות לפני ביצוע מעשה, בית זה אחראי על ההתמודדות עם השגרה, מטלות היום יום והבריאות, עכשיו שימו את מארס המהיר והנחוש בתוך תור ארוך לקופת חולים.

מארס בבית 7

זהו היבט הפכי, המטרה דומה, הדרך לשם הפוכה. מארס מייצג את מזל טלה, בית 7 את מזל מאזניים, מזלות נגדיים בגלגל, הטלה עם האש פועל בכח ושליטה בעוד המאזניים האווירי מנסה להדביק את כולם ביחד באמצעות מילים והרמוניה. 

בעל היבט זה יפעל בנחישות כדי לקיים מערכת יחסים זוגית וגם מחוצה לה, בסיטואציות חברתיות, חשובה לו עבודת הצוות והוא יפעיל שם כח כדי לשמור על העבודה המשותפת ועל יחסי כוחות מאוזנים.

על בעל היבט זה מוטלת משימה יום יומית לאזן את מרכיביו הנגדיים, מצד אחד הצורך והרצון בשותפות מאוזנת ולנגדו דרך השליטה להגיע לתוצאות.

מארס בבית 8

כאשר מארס המונע מתשוקות וכח מתארח בבית העקרב, מזל המים שכוחו נובע מיציבותו הפנימית מתקבל שילוב של מים ואש, שניהם דומיננטיים במקרים ששיתוף הפעולה הזה עובד טוב בהרמוניה התשוקות והמיניות יקבלו עומק ועצמה וחיי המיטה יתובלו בהרפתקאות, סערות נפש ואף הפעלות של כח פיזי. אבל היבט כזה של אש ומים לא בהכרח אידאלי וכאשר הכוחות האלו מתנגדים זה בדרך כלל נע סביב המאבק על מוחצנות מול מופנמות, כאשר מארס פועל בעולם החיצוני, כוחו של בית 8 מגיע מהיכולת שלו לשמור על סודותיו וישנה תמיד ארשת מסתורין סביב פעולותיו, ברגע שמארס משתמש בהם כתכונות חיצוניות כוחן המגיעה להן מפנימיותן נעלם.

מארס בבית 9

כאשר מארס מתארח בביתו של הקשת, בית 9 הידוע כבית הידע וההשכלה מתקבל שילוב בין שני גורמי אש הפועלים יחדיו כאשר מארס הטלה יוצק את כוחו ועצמתו לבצע את צרכיו של בית זה ואם אפשר שזה יהיה מהר, מה טוב. מכיוון שזהו בית הלמידה והרחבת הידע לבעלי היבט זה יכולת צבירת ידע מהירה מאוד ואיתה גם חוסר הסבלנות לאיטיות או לדברי סרק. אלו משולבים עם יכולותיו הבסיסיות של הקשת להתפזר (הרי הכל מעניין) ולכן ישנם מקרים רבים שהצבירה תהיה פחות לעומק כפי שהקשת בסופו של דבר צריך כדי להעריך את עצמו.

מארס בבית 10

בית 10 בית העבודה הוא בית של פעולה, כיאה למזלו המקביל הגדי, כאשר מארס מתארח בבית זה הכח לעבוד גדל ואיתו המחויבות והנחישות להשגת המטרה. כמובן שיש ניגודיות מסוימת, כאן היא מגיעה לידי ביטוי בדרך, בעוד מארס פועל במהירות ועוצמה אימפולסיביים הגדי ממזלות האדמה שליט הבית משיג את המטרה מפעולה קבועה עם שאפתנות ותוצר שמגיעים עם הזמן והחשיבה הפרקטית.

מארס בבית 11

בית העסקנות הציבורית, השייכות לארגונים או צעדים חברתיים, פוליטי סוציאלי אפשר גם להגיד, מארס מאמין במטרה דומה של שינוי חברתי ויפעיל את הכח שלו כדי לתת לבית זה סיפוק בתחום אבל ההבדל הוא בגישה. בית 11 – סוציאלי חברתי מול הפאשיסטיות של מארס.

מארס בבית 12

היבט מנוגד במהותו, בית 12 מייצג אצל האדם את החלומות, הפחדים והחרדות, בית הדגים, בית שכמו המזל עצמו מושפע מאוד מכוכבים המתארחים אצלו, תכונות הכוכב הופכות להיות החרדות שלו עצמו. כאשר כוכב מארס הכוחני, דרך הפעולה המוחצנת, הגבר בסמלו מתארח בבית כה רגיש בעל היבט זה ינסה להימנע ויירתע מכל היבט של כוחניות או אלימות כלשהי, מבפנים נפשו סוערת, מונעת מפחדים אלו וכתוצאה מכך הוא מסתגר, פועל בהסתר מחשש שיפגין את כוחו ומישהו יפגע.

פרסומת

תומר גילת

מנהל ועורך ראשי באתר לאב און, עוסק באסטרולוגיה ומיסטיקה משנת 1999, כתב דיגיטלי באתרי מיסטיקה, מוזיקה ותרבות עכשווית. מנהל קראייטיב ועיצוב מוצר, צלם מוזיקה ואומן.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button