קורס אסטרולוגיה

אוראנוס ו-12 הבתים במפת הלידה

מה תפקודו של אוראנוס במפת הלידה האסטרולוגית שלנו? איך סאטורן משפיע על 12 הבתים האסטרולוגים ועל המפה האסטרולוגית כולה.

אוראנוס הכוכב הכחול והמסתורי הוא הכוכב השביעי ממרחקו מהשמש, אמנם שמו נלקח כשם אחד האלים מהמיתולוגיה היונית בדומה שאר כוכבי הלכת ששמם נלקח מהמיתולוגיה הרומאית אבל בניגוד אליהם שמו לא נקבע עוד בימי קדם אלא בעידן המודרני עם הכרזתו כאחד מכוכבי הלכת של מערכת השמש.

אוראנוס על שם צבעו הכחול-בהיר קיבל את שמו מאותו אל יווני שהיה אחראי על השמים ואכן גם באסטרולוגיה מזוהה אוראנוס במפת הלידה עם מזל דלי, המזל שממקם את עצמו ביציבות בקבוצת מזלות האוויר. אוראנוס הוא זה שימשוך אל רעיונות מקוריים שסביר להניח לקויי חיבור עם המציאות וגם זה שישאף לחברה שיוונית חסרת מעמדות.

ככל שכוכב הלכת רחוק מהשמש כך גם גדל משך הזמן שלוקח לו להשלים סיבוב שלם ובהתאם לכך גם הזמן שלוקח לו לזוז מגזרה לגזרה בשמי כדור הארץ או בפשטות ממזל למזל. 
מכיוון שלאוראנוס לוקח כ-84 שנה לעשות סיבוב מלא סביב השמש, התזוזה שלו מגזרת מזל אחת לשנייה היא כל שבע שנים. מכיון שכל כוכב לכת סביבתי שוהה בכל מזל מספר שנים אנו מתייחסים למיקומו במזל כנטייה של דור, כלומר כל אלו שנולדו בתקופת שנים מסוימת יקבלו את כוכב הלכת באותו המזל.


זאת ועוד, כוכבי הלכת הסביבתיים אינם לוקחים חל בקביעת דרכי הפעולה, המחשבה, התקשורת או הדחפים כמו כוכבי הלכת הקרובים יותר אלא משפיעים בעקיפין על אופיו של האדם ועל דרכי ההתמודדות שלו בסיטואציות בחייו.

אוראנוס כאמור מביא איתו את הגישה המקורית, הוא זה שיתבל כל בית ברעיונות חדשניים, על פי רוב לא מציאותיים אבל בהחלט יגרום לכל בית במפה לפקפק בדרך הרגילה. כך לדוגמא אם אוראנוס במפת הלידה ימוקם בבית 9, בית הידע וההשכלה צפו לכך שתחום ההשכלה הגבוהה לא יהיה בהכרח שגרתי, לא במקום הלימודים וגם לא בתחום הידע, סיכוי גבוה שנטיותיו של אוראנוס אל עבר הצד הסוציאליסטי יקדם גם בחירת תחום לימודים בנושאים הקשורים לחברה.

את מפת הלידה עצמה נהוג לחלק כמו 12 המזלות גם ל-12 בתים בהקבלה ל-24 שעות היום כאשר כדור הארץ נע ללא הרף ומשלים סיבוב שלם ב-24 שעות, כלומר שעתיים לכל בית במפה ולכל מזל השוהה בה.

אוראנוס במפת הלידה ביחד עם שאר גורמי השמים ממוקמים בכל מזל בהתאם לזמן שהייתו בו אך כל מזל עצמו נמצא בבית מארח למשך שעתיים עד השלמת הסיבוב השלם לאחר יום וכך במקביל אוראנוס יתארח אף הוא עם המזל בו הוא שוהה בכל בית למשך שעתיים.

כאמור, יש לקחת היבט זה בתוך מערכת ההיבטים השונים של המפה ולשכללו בהתאם, האם ישנם גורמים המעודדים היבט זה או מתנגדים לו, מה סך הכוחות ועד כמה ההיבט הזה נמצא בודד במערכה ויכול באמת להשפיע.

אוראנוס במפת הלידה בחלוקה לבתים:

אוראנוס בבית 1

בעל היבט זה נתפס בעיני סביבתו כטיפוס מיוחד, לעיתים מוזר, מרדן ומקורי בגישתו.

אוראנוס בבית 2

היבט זה מכניס גישה מקורית בכל הנוגע לצבירת רכוש ונכסים, זהו היבט בעייתי במהותו מכיוון שבית זה מבוסס על הצלחה באמצעות פרקטיות, מנוגדות לתפיסת אוראנוס, כוכב האוויר אשר שגרה ומציאות הן מילים מנוגדות לו. מצד שני צפו להפתעות עם תוצאות ייחודיות.

אוראנוס בבית 3

מצד אחד זהו היבט מצוין המחזק את הפן התקשורתי באופי ומעמיקו, מוסיף ערכים חברתיים ורעיונות ייחודיים, מהצד השני מכניס היבט זה גם צד עקשן יותר כאשר בעליו יתקשה לוותר על דעותיו ויהיה בכללי פחות גמיש. במקרים קיצוניים היבט זה מוביל לריחוק והתבודדות מבחירה עקב תפיסתו שלו שהסביבה לא יכולה לעכל אותו.

אוראנוס בבית 4

היבט המכניס גישה מקורית וייחודית לתא המשפחתי, אם בכך שבעל היבט זה ראה את הסביבה בה הוא גדל ככזאת שדגלה בעצמאות ובתפיסה אנטי שמרנית או בשאיפה לקיים מבנה כזה בתא המשפחתי אותו הוא מקים.

אוראנוס בבית 5

היבט המכניס ייחודיות בכל הנוגע בבחירת תחביבים וסגנונות בילוי ומוסיף גישה מקורית לאהבה ובבחירת קשר רומנטי, לעיתים אף בבחירות מוזרות מדי.

אוראנוס בבית 6

היבט לא פשוט, אוראנוס המנסה כל הזמן למרוד בשגרה ממוקם בבית האחראי על מטלות היום יום סיכוי גבוה שהמטרות לא יושגו או לפחות יושגו בצורה ייחודית או עקומה (העיקר לא לעמוד בתלם). על בעל היבט זה להיזהר מהחלפת מקומות עבודה תכופות מקושי לקיים שגרה.

אוראנוס בבית 7

היבט זה יכניס גישה מקורית לקיום קשרים זוגיים או שותפויות חברתיות, זהו אדם אשר לרוב לא פועל כדרך העולם כאשר זה מגיע למסגרות נורמטיביות, יעדיף פתרונות חלופיים ולעיתים על העיקרון של לא לדבוק בשגרה, מה שלא בהכרח יתקבל בקלות אצל הצד השני (בעיקר עם שותפים שמרניים), דבר היכול להוביל לניתוק קשרים מצידו של בעל ההיבט ובעקבות כך אך לחיזוק עצמאותו והתבודדותו.

אוראנוס בבית 8

היבט זה מכניס גישה ייחודית ומקורית למין, לעיתים זה טוב, לעיתים זה מוזר מדי או מאבד את העומק הרגשי והתשוקה הרצויים. לבעל היבט זה יכולת טובה להתמודד עם שינויים גדולים כאשר הוא מוצא דרכים מקוריות להיוולד מחדש לאחר משבר (ולעיתים גם לא בגלל סיבה מוצדקת).

אוראנוס בבית 9

בעל היבט זה יבחר דרכים מקוריות להעשרת הידע שלו וכמו כן יתמקד בתחומים לא שגרתיים עם עניין במערכות חברתיות וטבע האדם.

אוראנוס בבית 10

כאשר זה מגיע לקריירה, צפו להפתעות, זהו היבט שאינו מכניס שגרה למקומות שבהם השגרה חשובה יותר, בית העבודה אשר תפקודו האידאלי מגיע כאשר הוא פועל בצורה מאופקת, איטית, שמרנית ושאפתנית מארח כוכב שיעשה הכל כדי לא לעמוד בחוקים האלו, משהו יקרה בסוף, אבל זה לא יהיה רגיל ולכן עדיף מראש להתמקד במקצועות קצת פחות שגרתיים או כאלו המביאים איתם סדר יום לא קבוע, עדיפות תינתן למקומות עבודה העוזרים בקידום מטרות חברתיות גדולות.

אוראנוס בבית 11

מיקום אידאלי לכוכב אשר מתארח בביתו הטבעי (שניהם מזוהים עם מזל דלי), היבט זה ידגיש את הרצון במעורבות חברתית עם דחפים מרדניים או מהפכניים.

אוראנוס בבית 12

היבט זה יגביר את החששות ממקוריות ויגביר את הפחד מאיבוד שגרה. היבט זה נהדר לאלו העוסקים באומנות מכיוון שזהו גם היבט יצירתי מאוד המוסיף לדמיון הרב גם שמץ של מקוריות.

כוכבי הלכת והבתים במפה האסטרולוגית

קורס אסטרולוגיה - קריאה נוספת

פרסומת

תומר גילת

מנהל ועורך ראשי באתר לאב און, עוסק באסטרולוגיה ומיסטיקה משנת 1999, כתב דיגיטלי באתרי מיסטיקה, מוזיקה ותרבות עכשווית. מנהל קראייטיב ועיצוב מוצר, צלם מוזיקה ואומן.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button