קורס אסטרולוגיה

יופיטר ו-12 הבתים במפת הלידה

מה תפקודו של יופיטר במפת הלידה האסטרולוגית שלנו? איך כוכב הביצוע והפעולה משפיע על 12 הבתים האסטרולוגים ועל המפה האסטרולוגית כולה.

יופיטר או בשמו העברי כוכב צדק הוא כוכב הלכת הגדול ביותר במערכת השמש, שמו לקוח כמו עם מרבית כוכבי הלכת מן המיתולוגיה הרומאית, יופיטר אבי האלים (בהקבלה לזאוס במיתולוגיה היוונית).
מכיוון שמרחקו מכדור הארץ גדול יחסית, יופיטר פותח את סדרת כוכבי הלכת הסביבתיים במפת הלידה. 

ככל שכוכב הלכת רחוק מהשמש כך גם גדל משך הזמן שלוקח לו להשלים סיבוב שלם ובהתאם לכך גם הזמן שלוקח לו לזוז מגזרה לגזרה בשמי כדור הארץ או בפשטות ממזל למזל. 
יופיטר כאמור פותח את סדרת הכוכבים הרחוקים כאשר הוא שוהה בכל גזרת מזל כשנה וחצי, פלוטו הסוגר את הרשימה והרחוק ביותר מהשמש (לוקח לפלוטו 248 שנים להשלמת סיבוב) כבר שוהה בכל מזל כ-21 שנים. מכיון שכל כוכב לכת סביבתי שוהה בכל מזל מספר שנים אנו מתייחסים למיקומו במזל כנטייה של דור, כלומר כל אלו שנולדו בתקופת שנים מסוימת יקבלו את כוכב הלכת באותו המזל.

זאת ועוד, כוכבי הלכת הסביבתיים אינם לוקחים חל בקביעת דרכי הפעולה, המחשבה, התקשורת או הדחפים כמו כוכבי הלכת הקרובים יותר אלא משפיעים בעקיפין על אופיו של האדם ועל דרכי ההתמודדות שלו בסיטואציות בחייו.

יופיטר כשמו העברי הוא כוכב הצדק, ועל כן מיקומו בבתים ידגיש הרצון ביושרה ובצדק בתפקודו של הבית, אבל יותר מכל יופיטר הוא הכוכב המרחיב, מעין זכוכית מגדלת, כאשר הוא מתארח בבית מסוים הוא יביא עמו את הפתיחות ואת ההרחבה לנושא אבל גם עם תחושה קבועה של עצמאות וחופש, יופיטר שליטו של כוכב קשת יפעל במיטבו כאשר לא יהיו לו הגבלות.

את מפת הלידה עצמה נהוג לחלק כמו 12 המזלות גם ל-12 בתים בהקבלה ל-24 שעות היום כאשר כדור הארץ נע ללא הרף ומשלים סיבוב שלם ב-24 שעות, כלומר שעתיים לכל בית במפה ולכל מזל השוהה בה.

יופיטר במפת הלידה ביחד עם שאר גורמי השמים ממוקמים בכל מזל בהתאם לזמן שהייתו בו אך כל מזל עצמו נמצא בבית מארח למשך שעתיים עד השלמת הסיבוב השלם לאחר יום וכך במקביל יופיטר יתארח אף הוא עם המזל בו הוא שוהה בכל בית למשך שעתיים.

כאמור, יש לקחת היבט זה בתוך מערכת ההיבטים השונים של המפה ולשכללו בהתאם, האם ישנם גורמים המעודדים היבט זה או מתנגדים לו, מה סך הכוחות ועד כמה ההיבט הזה נמצא בודד במערכה ויכול באמת להשפיע.

יופיטר במפת הלידה בחלוקה לבתים:

יופיטר בבית 1

היבט המוסיף גישה חיובית לחיים, הסביבה רואה בבעל היבט זה כטיפוס פתוח וליברלי וגם סוג של ילד נצחי.

יופיטר בבית 2

היבט שמצד אחד מכניס מזל וגישה חיובית לכל הקשור ברכוש ונכסים ולעומתו צד הרפתקני והרבה פחות גשמי שלא בהכרח אידאל להגשמות ארציות.

יופיטר בבית 3

היבט זה יוסיף מימד של יושרה לצורת התקשורת, יגביר את הפתיחות, את הסקרנות והחריפות.

יופיטר בבית 4

מיקום זה ייתן פתיחות וליברליות בגישתו של בעל היבט זה בכל הנוגע למשפחתו, אם בזאת שגדל בה ואם בזו שהוא יעדיף לחנך את ילדיו.

יופיטר בבית 5

מיקומו של יופיטר בבית זה ידגיש את הנטייה להרפתקאות בדגש על רומנטיות וידגיש את פן הילד הנצחי באופי.

יופיטר בבית 6

מיקום זה של יופיטר ינסה ליצוק פן הרפתקני בכל הקשור למטלות היום יום, חוש הצדק של יופיטר לא ייתן לו להיכנס או לערוך חוזים מפוקפקים.

יופיטר בבית 7

עודף חופש אינדיבידואלי מצד יופיטר לא בהכרח יעבוד חלק בבית האחראי על זוגיות ושאר שותפויות אלא אם כן הצד השני בקשר מכיל תכונה דומה. כמו כן חוש הצדק והמזל של יופיטר יעזור בעת ביצוע עסקאות.

יופיטר בבית 8

היבט המכניס אהבה לצדדים המסתוריים בחיים, חוש לפתירת תעלומות וגישה ליברלית מאוד בכל הנוגע לסקס ומיניות.

יופיטר בבית 9

היבט זה ידגיש את הרצון ברכישת ידע מגוון ככל הניתן בהדגשה על למידה עצמית או במסגרות לא שגרתיות.

יופיטר בבית 10

היבט מנוגד, בעוד יופיטר מתמקד בפתיחות, חופש ועצמאות, כוחו של בית 10, בית העבודה מתמקד בהתמדה, איפוק ורצינות, ייתכנו הרפתקאות בבחירת המקצוע בחלקם החלפת עבודות בקצב גבוה וכמו כן צורך בסביבת עבודה עצמאית ללא בוס דומיננטי אך עדיין עדיף להם שלא יהיו הבוסים של עצמם כי יש להם יכולת התפזרות גבוהה.

יופיטר בבית 11

היבט המדגיש בצורה חיובית את תפקודו של בית 11, יופיטר כוכב הצדק והיושר ממוקם בבית הדלי, הספוג ערכים אידאליים, בית העסקנות הציבורית ועל כן היבט זה יקל על האדם בהשתייכותו לארגונים חברתיים וידגיש את ההומניטריות בפועלו וערכיו.

יופיטר בבית 12

במיקום זה יהיה חרד האדם מפתיחות וליברליזציה וידגיש את הצד ההומני והחמלתי באופי.

כוכבי הלכת והבתים במפה האסטרולוגית

קורס אסטרולוגיה - קריאה נוספת

פרסומת

תומר גילת

מנהל ועורך ראשי באתר לאב און, עוסק באסטרולוגיה ומיסטיקה משנת 1999, כתב דיגיטלי באתרי מיסטיקה, מוזיקה ותרבות עכשווית. מנהל קראייטיב ועיצוב מוצר, צלם מוזיקה ואומן.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button