קורס אסטרולוגיה

נפטון ו-12 הבתים במפת הלידה

מה תפקודו של נפטון במפת הלידה האסטרולוגית שלנו? איך נפטון משפיע על 12 הבתים האסטרולוגים ועל המפה האסטרולוגית כולה.

נפטון הכוכב השמיני ממרחקו מהשמש, שמו ניתן לו בתקופה המודרנית עם גילויו הרשמי וכמו מרבית כוכבי הלכת במערכת השמש הוא נקרא על שם אל רומאי ומכיוון שצבעו כחול כמו הים נבחר השם נפטון, הרי הוא אל הים והמעמקים הרומאי.

באסטרולוגיה נפטון מזוהה בתכונותיו עם מזל דגים, השייך לקבוצת מזלות המים והנחשב ההזוי והבלתי יציב מבין המזלות, זאת עקב היותו מזל משתנה המתפקד בעיקר בעולם הפנימי והרגשי.  ובמקרה של כוכב נפטון תפקודו במפה מתבצע בצורה דומה והוא ידוע כהכוכב המבלבל והמיסטי של המפה.

ככל שכוכב הלכת רחוק מהשמש כך גם גדל משך הזמן שלוקח לו להשלים סיבוב שלם ובהתאם לכך גם הזמן שלוקח לו לזוז מגזרה לגזרה בשמי כדור הארץ או בפשטות ממזל למזל. 
מכיוון שלנפטון לוקח כ-164 שנה לעשות סיבוב מלא סביב השמש, התזוזה שלו מגזרת מזל אחת לשנייה היא כל 14 שנים. מכיון שכל כוכב לכת סביבתי שוהה בכל מזל מספר שנים אנו מתייחסים למיקומו במזל כנטייה של דור, כלומר כל אלו שנולדו בתקופת שנים מסוימת יקבלו את כוכב הלכת באותו המזל.

זאת ועוד, כוכבי הלכת הסביבתיים אינם לוקחים חל בקביעת דרכי הפעולה, המחשבה, התקשורת או הדחפים כמו כוכבי הלכת הקרובים יותר אלא משפיעים בעקיפין על אופיו של האדם ועל דרכי ההתמודדות שלו בסיטואציות בחייו.

כאשר כוכב נפטון מתארח בבתי מפת הלידה הוא יביא עמו חוסר יציבות לתפקוד הבית, כמובן יותר או פחות תלוי סוג הבית וההיבטים האחרים במפה, אבל עדיין זה אינו כוכב שמכניס סדר, נפטון גם אחראי לכל הצד המיסטי והאינטואיטיבי ואיתם גם דמיון מאוד מפותח, אלו גם ישפיעו על תפקוד הבית לטוב או לרע, למי שעוסק בתחומי היצירה נפטון במקום הנכון יכול לתת המון, גם לאלו שבוחרים להיות מיסטיקנים או אנשי דת ואמונה.

את מפת הלידה עצמה נהוג לחלק כמו 12 המזלות גם ל-12 בתים בהקבלה ל-24 שעות היום כאשר כדור הארץ נע ללא הרף ומשלים סיבוב שלם ב-24 שעות, כלומר שעתיים לכל בית במפה ולכל מזל השוהה בה.

נפטון במפת הלידה ביחד עם שאר גורמי השמים ממוקמים בכל מזל בהתאם לזמן שהייתו בו אך כל מזל עצמו נמצא בבית מארח למשך שעתיים עד השלמת הסיבוב השלם לאחר יום וכך במקביל נפטון יתארח אף הוא עם המזל בו הוא שוהה בכל בית למשך שעתיים.

כאמור, יש לקחת היבט זה בתוך מערכת ההיבטים השונים של המפה ולשכללו בהתאם, האם ישנם גורמים המעודדים היבט זה או מתנגדים לו, מה סך הכוחות ועד כמה ההיבט הזה נמצא בודד במערכה ויכול באמת להשפיע.

נפטון במפת הלידה בחלוקה לבתים:

נפטון בבית 1

הסביבה תתפוס את בעל היבט זה כיצירתי אך לא כזה החי בהכרח במציאות.

נפטון בבית 2

מיקום בעייתי המכניס בלבול לבית פרקטי ויציב השואף לחומרנות בצורת רכוש ונכסים, סיכויים גבוהים שלמוצר יהיה יותר ערך אומנותי יצירתי ממעשי.

נפטון בבית 3

היבט זה יכניס פן קצת הזוי לתקשורת הסביבתית אך איתו גם הרבה חמלה ורגש.

נפטון בבית 4

היבט המכניס חמימות, רגש והמון חמלה לתא המשפחתי אך במקביל גם יוצר אי סדר, בלבול וחוסר יציבות. בנוסף היבט זה מחזק את הצד היצירתי באופי ואת הדמיון.

נפטון בבית 5

אהבה לרומנטיקה בצורתה המוקצנת והלא בהכרח מציאותית.

נפטון בבית 6

היבט זה יכניס צד הזייתי ומבלבל למקום מציאותי כמו בית 6 האחראי על השגרה, מטלות היום יום והבריאות ועל כן עדיף כי לא הוא יהיה אחראי על ביצוע משימות. יש להיזהר מהיפוכונדריה ועודף טרדות מציאותיות שהופכות לרגשיות.

נפטון בבית 7

הקשרים הזוגיים מלאים רגש אך פחות מלווים בפרקטיקה, בשותפויות חברתיות או רומנטיות תתכן היתלות על הצד השני וביטול העצמי במקום לקיים שותפות שווה.

נפטון בבית 8

מיקום זה מכניס לצד המיני תוספות רומנטיות, לעיתים אף הזייתיות ובמקרים קיצוניים אף להתמכרות למין. מיקומו של נפטון מחדד את הצד האינטואיטיבי באופי (על אף שגם מגדיל את סיכויי אי ההצלחה). מכיוון שנפטון הוא כוכב מערער ולא יציב יתקשה בעל היבט זה להתמודד עם שינויים גדולים המצריכים בניית מציאות מחדש.

נפטון בבית 9

היבט זה יעיד על רצון לידע בתחומים יותר מיסטיים או העוסקים בנפש האדם או לכאלו המערבים יצירה ואומנות. ההיבט אינו תורם ליציבות בדרך להשגת הידע וסיכוי גבוה כי יירכש דווקא בדרכים אלטרנטיביות ובדרך כלל לא עקביות.

נפטון בבית 10

היבט המכניס תפיסה הזויה לתחום העבודה והקריירה, מומלץ לבעל היבט זה לבחור בתחום עיסוק פחות קפדני או שאפתני ורצוי עם דגש יצירתי וכזה המשלב דמיון.

נפטון בבית 11

היבט זה מצוין לאלו הרוצים לעסוק בתחום העבודה הסוציאלית, זהו היבט חמלתי הפועל למען האחר עם עדיפות במסגרות המעודדות שינויים מרחקי לכת.

נפטון בבית 12

מיקומו הטבעי של כוכב נפטון בבית המזוהה כמו הכוכב עם מזל דגים, זהו היבט מבלבל היוצר חרדות ובמקביל חרדות מהחרדות שנוצרו. היבט זה גם מעשיר את הדמיון והחלומות ויהיה תוספת טובה לאלו הרוצים לעסוק באמנות.

כוכבי הלכת והבתים במפה האסטרולוגית

קורס אסטרולוגיה - קריאה נוספת

פרסומת

תומר גילת

מנהל ועורך ראשי באתר לאב און, עוסק באסטרולוגיה ומיסטיקה משנת 1999, כתב דיגיטלי באתרי מיסטיקה, מוזיקה ותרבות עכשווית. מנהל קראייטיב ועיצוב מוצר, צלם מוזיקה ואומן.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button