קורס אסטרולוגיה

סטורן ו-12 הבתים במפת הלידה

מה תפקודו של סטורן במפת הלידה האסטרולוגית שלנו? איך סאטורן משפיע על 12 הבתים האסטרולוגים ועל המפה האסטרולוגית כולה.

סטורן הידוע בשמו העברי שבתאי הוא כוכב הלכת השני בגודלו במערכת השמש שלנו, מיקומו שישי מהשמש ועקב מרחקו הרב הוא מקיף אותה במשך כ-30 שנה. שמו של סטורן נלקח כמו מרבית כוכבי הלכת מהמיתולוגיה הרומאית בתפקידו כאל החקלאות, אנו גם מכירים את סטורן כזה שאכל את ילדיו עקב נבואה שאחד מהם ידיח אותו משלטונו. 

ככל שכוכב הלכת רחוק מהשמש כך גם גדל משך הזמן שלוקח לו להשלים סיבוב שלם ובהתאם לכך גם הזמן שלוקח לו לזוז מגזרה לגזרה בשמי כדור הארץ או בפשטות ממזל למזל. 
מכיוון שלסטורן לוקח כ-30 שנה לעשות סיבוב מלא סביב השמש, התזוזה שלו מגזרת מזל אחת לשנייה היא כל שנתיים וחצי, פלוטו לעומתו הרחוק ביותר במערכת השמש כבר שוהה בכל מזל כ-21 שנים.
מכיון שכל כוכב לכת סביבתי שוהה בכל מזל מספר שנים אנו מתייחסים למיקומו במזל כנטייה של דור, כלומר כל אלו שנולדו בתקופת שנים מסוימת יקבלו את כוכב הלכת באותו המזל.

זאת ועוד, כוכבי הלכת הסביבתיים אינם לוקחים חל בקביעת דרכי הפעולה, המחשבה, התקשורת או הדחפים כמו כוכבי הלכת הקרובים יותר אלא משפיעים בעקיפין על אופיו של האדם ועל דרכי ההתמודדות שלו בסיטואציות בחייו.

סטורן הוא הכוכב המצמצם במפה, בדומה למזל גדי, הוא הכוכב המאופק והארצי, זה שיחפש אחר פתרונות פרקטיים ומאמין שהחיפזון הוא מהשטן. כאשר סטורן יתארח בבית מסוים אנו נראה סוג של איפוק והגבלה בתיפקודו של הבית אבל מצד שני אם נרתום את כוחו של סטורן נכון עם הזמן זה ישתלם לנו, הדרך להצלחה של סטורן הוא בשאיפה ארוכת טווח ובצעדים בטוחים בדרך אליה.


את מפת הלידה עצמה נהוג לחלק כמו 12 המזלות גם ל-12 בתים בהקבלה ל-24 שעות היום כאשר כדור הארץ נע ללא הרף ומשלים סיבוב שלם ב-24 שעות, כלומר שעתיים לכל בית במפה ולכל מזל השוהה בה.

סטורן במפת הלידה ביחד עם שאר גורמי השמים ממוקמים בכל מזל בהתאם לזמן שהייתו בו אך כל מזל עצמו נמצא בבית מארח למשך שעתיים עד השלמת הסיבוב השלם לאחר יום וכך במקביל סטורן יתארח אף הוא עם המזל בו הוא שוהה בכל בית למשך שעתיים.

כאמור, יש לקחת היבט זה בתוך מערכת ההיבטים השונים של המפה ולשכללו בהתאם, האם ישנם גורמים המעודדים היבט זה או מתנגדים לו, מה סך הכוחות ועד כמה ההיבט הזה נמצא בודד במערכה ויכול באמת להשפיע.

סטורן במפת הלידה בחלוקה לבתים:

סטורן בבית 1

היבט המכניס איפוק ורצינות כגישה לחיים כאשר הסביבה רואה בו כטיפוס שגרתי מדי, אף כי ייתכן והמפה כולה מעידה על גישה הפוכה.

סטורן בבית 2

מיקום מצוין לגישה שמרנית בכל הנוגע בצבירת רכוש ונכסים, האדם יהיה אחראי יותר ומאופק בצעדיו ועל פי רוב זה יתבטא בתוצאה איכותית יותר אך גם בצמצום הרכישות.

סטורן בבית 3

היבט המכניס שמרנות תקשורתית, האדם יהיה יותר זהיר בשיחותיו, יראה יותר רצינות ויעדיף שיחות קצרות וענייניות על נושאים פרקטיים.

סטורן בבית 4

היבט המכניס גישה שמרנית בכל הנוגע לערכים משפחתיים, זהו אדם אשר יעריך מבנה משפחתי מסורתי יותר בתפיסותיו (אב כראש הבית והמפרנס העיקרי).

סטורן בבית 5

היבט טיפה בעייתי כאשר סטורן הכוכב המאופק נמצא בבית האחראי על כיף, הנאה ואהבה. ועל כן יש סיכוי כי בעל היבט זה יגלה גישה שמרנית יותר בהתאהבויות רומנטיות ויבחר את הנאותיו בקפידה יתרה ובדיקת תועלתן תוך הכנסתן למסגרות ברורות.

סטורן בבית 6

מיקום מצוין העוזר להתמודד עם מטלות היום יום, סטורן המאופק והשמרני אשר אינו ממהר לשום מקום ומשיג את הצלחותיו מהתקדמות שקולה מסתדר נהדר עם ביצוע משימות שגרתיות, הוא אינו משתעמם בקלות בגלל שהמטרה הכוללת חשובה יותר על פני חוסר הנאה או סיפוק אישי רגעי.

סטורן בבית 7

היבט זה מכניס גישה שמרנית ומאופקת לבחירת בן זוג כאשר הבחירה תשים דגש על שיקולים פרקטיים. בקשר זוגי או בשותפות חברותית או עסקית יהיה זה אדם אשר ייקח את מערכת היחסים בצורה רצינית ואחראית.

סטורן בבית 8

היבט המכניס שמרנות ואיפוק בכל הנוגע לצד המיני עם צורך להחליף רגש באלמנטים מוחשיים יותר. כמו כן היבט זה יכניס קשיי הסתגלות לשינויים גדולים.

סטורן בבית 9

מיקום זה של סטורן יצמצם למעשה את מה שבית 9 עומד עליו – הרחבת הידע, אך מצד שני ימקד וימרכז ועל כן גם ישיג תוצאות שאפתניות יותר. סטורן יכניס גישה שמרנית ומאופקת יותר בכל הנוגע לבחירת תחומי עניין ויעדיף השכלה בתחומים עם ערך מעשי.

סטורן בבית 10

מיקום אידאלי לכוכב אשר מזוהה עם תכונות הבית, סטורן המאופק והשמרני מתארח בבית העבודה. (שניהם מזוהים עם מזל גדי) כתוצאה מכך היבט זה יחזק את יכולת בעליו לאחריות ורצינות בעבודה יחד עם שאפתנות רבה ויכולות מיקוד. סטורן בבית 10 יביא איתו גם יכולות פיתוח קריירה מרשימות המגיעות למיטבם מהתמדה.

סטורן בבית 11

מיקום זה מעיד על שמרנות ואיפוק בכל הנוגע בעסקנות ציבורית, בעליו יעדיף לקבל את דעת הרוב ופחות יראה את עצמו כמוביל שינוי חברתי.

סטורן בבית 12

מיקום זה יכניס חרדות בכל הנוגע בשגרה ושמרנות או לחילופין דאגה מוגזמת לקיימם מחשש לאבד קשר עם המציאות.

כוכבי הלכת והבתים במפה האסטרולוגית

קורס אסטרולוגיה - קריאה נוספת

פרסומת

תומר גילת

מנהל ועורך ראשי באתר לאב און, עוסק באסטרולוגיה ומיסטיקה משנת 1999, כתב דיגיטלי באתרי מיסטיקה, מוזיקה ותרבות עכשווית. מנהל קראייטיב ועיצוב מוצר, צלם מוזיקה ואומן.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button