קורס אסטרולוגיה

הירח ו-12 הבתים במפת הלידה

מה תפקודו של הירח במפת הלידה האסטרולוגית שלנו? איך הוא משפיע על 12 הבתים האסטרולוגים ועל המפה האסטרולוגית כולה. קורס אסטרולוגיה און ליין

הירח אמנם אינו כוכב לכת אלא לווין של כדור הארץ אבל דווקא עקב כך וקירבתו אל כדור הארץ הוא נחשב אלמנט דומיננטי במפה האסטרולוגית.

הירח מייצג את הדחפים הפנימיים של האדם וזאת אל מול השמש, הציר המרכזי והאגו. הירח כשליט מזל המים הסרטן מזכיר בתכונותיו את תכונות המזל ועל כן זהו גם הכוכב האחראי ליחסים המשפחתיים, לעולם החלומות והרגש. עקב קרבתו הרבה לכדור הארץ הוא שוהה בכל מזל כיומיים וחצי.

את מפת הלידה עצמה נהוג לחלק כמו 12 המזלות גם ל-12 בתים בהקבלה ל-24 שעות היום כאשר כדור הארץ נע ללא הרף ומשלים סיבוב שלם ב-24 שעות, כלומר שעתיים לכל בית במפה ולכל מזל השוהה בה.

הירח במפת הלידה ושאר גורמי השמים ממוקמים בכל מזל בהתאם לזמן שהייתו בו אך כל מזל עצמו נמצא בבית מארח למשך שעתיים עד השלמת הסיבוב השלם לאחר יום וכך במקביל הירח יתארח אף הוא עם המזל בו הוא שוהה בכל בית למשך שעתיים.

כאשר בית מסוים יארח את הירח אנו נצפה להדגשת תפקידו של הירח באופיו הרגשי והמופנם על תפקודו של הבית, כך לדוגמא כשהירח מתארח בבית 6, בית מזל בתולה, בית הבריאות והשגרה ישנה דאגת יתר רגשית לבריאות ולעיתים אף היפוכונדריה. 

כאמור, יש לקחת היבט זה בתוך מערכת ההיבטים השונים של המפה ולשכללו בהתאם, האם ישנם גורמים המעודדים היבט זה או מתנגדים לו, מה סך הכוחות ועד כמה ההיבט הזה נמצא בודד במערכה ויכול באמת להשפיע.

הירח במפת הלידה בהתאם ל-12 הבתים:

 

הירח בבית 1

כאשר הירח מתארח בבית 1, הבית האחראי על המסכה החיצונית בחייו של האדם אנו נקבל את הנגטיב של זה, הירח מייצג את ה-"אני" הפנימי, את העומק הרגשי ואת הבית והמשפחה ובמקרה הזה אנו נשים את התכונות האלו בקדמת הבמה, את חלקם נרגיש בבירור אבל גם דיי מהר נרגיש את חוסר הסבלנות של בעל היבט זה להישאר יותר מדי זמן ובעיקר בסיטואציות חדשות.

הירח בבית 2

בעל היבט זה יהיה אחד שידגיש את חשיבות המשפחה או התא החם והרגיש בחייו הממשיים והפרקטיים, הוא זקוק לפינה משלו, חמימה מלאת זיכרונות ותומכת. הירח האחראי לצד האינטואיטיבי הרגשי בחייו של האדם ישבש במקביל את תפקודו של בית 2 הפרקטי כאשר יערב אינטואיציות בכל הנוגע להשגת כסף ומטרות ממשיות.

הירח בבית 3

היבט מצוין לאלו העוסקים בנפש האדם, בעל ירח בבית 3 יהיה אינטואיטיבי מאוד ויאהב שיחות רגשיות, מה שכן מיקום של ירח, הצד הפנימי של האדם בבית התקשורת המייצג פן חיצוני יצמצם את יכולותיו החברתיות, יהיה לו קשה לנהל שיחות קלילות ללא עומק ובעיקר יתקשה בתקשורת ראשונית עם אנשים חדשים.

הירח בבית 4

מיקומו האידאלי של הירח, בית 4, בית המשפחה, בית הסרטן המזל הנשלט על ידי הירח, בעל היבט זה ידגיש את הפן המשפחתי ואת עולמות הרגש בחייו, נוסטלגי, יצירתי מאוד אך גם שמרן בעיקר שזה בא לתא המשפחתי שלו, משחזר מסורות מימי ילדותו.

הירח בבית 5

שילוב של ניגודים, מים ואש, הירח המייצג את ה"אני" הפנימי נמצא בביתו של אריה, בית ההנאה המוחצן. כאשר הירח יתארח בבית זה תחביביו של בעל היבט זה יהיו יכוונו יותר פנימה, מיסטיקה, אומנות, כתיבה, שילוב של דמיון מצד הירח יצוק אל רצון לצבע וייחודיות מצד האריה. במקרים קיצונים זהו גם היבט שיכול להביא לריחוק והתבודדות.

הירח בבית 6

היבט זה יעיד על אנשים שישקיעו את הרגש שלהם בלנסות לפתור לאחרים בעיות אבל מכיוון שקשה לפעול בצורה רגשית בעולם הפרקטי התוצאות לא יהיו בהכרח אידאליות וחלקן ברמת הזיות. הירח ככוכב הרגש והתחושות בטן ממוקם בבית של דאגות היום יום, מן הסתם שנטיות להיפוכונדריה הן כמעט בלתי נמנעות.

הירח בבית 7

אלו אנשים שירגישו לא טוב כאשר הם פועלים לבדם, שילוב של בית ההרמוניה והשותפות עם כוכב לכת משפחתי ורגיש. כתוצאה ייתכנו בחירות מוטעות בבני זוג, בחלקם בגלל דחף חזק לקיים זוגיות-שותפות מלאה ואחר כך בגלל צרכים מנוגדים בבן זוג כאשר לא תמיד התחושות בטן יכולות להיות תחליף לשותפות פרקטית.

הירח בבית 8

בית זה, בית המין, המסתורין והמניפולציה הוא גם בית העקרב השייך כמו הירח ליסוד המים. כאשר הירח מתארח בבית זה ההדגשה של תכונות הבית (או תכונות העקרב) מודגשות ומוקצנות, זהו יהיה אדם מיני מאוד, מסתורי, טוטלי בעל נטייה להתעסק במיסטיקה ונפש האדם, על פי רוב דרך מסננות פסימיות.

הירח בבית 9

היבט זה יעיד על רצון לצבור ידע בתחומים מיסטיים המתקשרים בעיקר על הבנת נפש האדם, על אהבה לפנטזיה ועולם הדמיון ועל התעניינות בהיסטוריה, קיימת תמיד כמיהה לדברים לא מושגים שספק אם בכלל קיימים.

הירח בבית 10

חשוב לו לאדם לעסוק בתחומים המערבים בהם רגש, דמיון ויצירתיות או לחילופין במקומות עבודה בהם יש לו קשרים רגשיים קרובים (משפחתו השנייה), יימצא את עצמו מחליף מקומות עבודה כאשר הרגיש כי מיצה את הפן הרגשי ומערכות היחסים בעבודה מורכבות ומעיקות מדי עבורו.

הירח בבית 11

הירח המשפחתי והרגשי מתמקם בבית הארגונים החברתיים, לכאורה אידאל, חמלה ורגש במקומות שיכולים לעזור לאחר אך הירח אינו פועל בגדול, ההנעות שלו לשינוי יחולו עליו בלבד, זהו צד מופנם ואף הזוי בניגוד לדרישות המוחצנות של הבית הזה לנקיטת פעולות ממשיות.

הירח בבית 12

מיקומו של הירח בבית 12 יעצים את הצד היצירתי באופיו של האדם, את הדמיון והרומנטיות אך גם יכניס בלבול ופחדים ויותר תחושות בטן מזויפות מנכונות. זהו אינו היבט פרקטי אך מצד שני נהדר לכל אלו אשר רוצים להיות אמנים אמיתים.

כוכבי הלכת והבתים במפה האסטרולוגית

קורס אסטרולוגיה - קריאה נוספת

פרסומת

תומר גילת

מנהל ועורך ראשי באתר לאב און, עוסק באסטרולוגיה ומיסטיקה משנת 1999, כתב דיגיטלי באתרי מיסטיקה, מוזיקה ותרבות עכשווית. מנהל קראייטיב ועיצוב מוצר, צלם מוזיקה ואומן.

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מומלץ לקריאה
Close
Back to top button